סער נגד בנט • שרי החינוך בעבר ובהווה פותחים חזית

וכאילו לא די בזה, שר החינוך לשעבר סער יפתח את שנת הלימודים בשומרון, כאורחו של יוסי דגן ראש מועצת שומרון
איתי גדסי 4 Comment on סער נגד בנט • שרי החינוך בעבר ובהווה פותחים חזית

שר החינוך לשעבר סער נגד שר החינוך הנוכחי בנט: "קצת צניעות לא תזיק" • שר החינוך לשעבר גדעון סער פתח היום את שנת הלימודים בשומרון • פרשנות: 2 הפוליטיקאים הבכירים בימין מתכתשים, ונתניהו חוכך ידיו בהנאה

צילום: Marc Israel Sellem/POOL ו- פלאש 90
וכאילו לא די בזה, שר החינוך לשעבר סער יפתח את שנת הלימודים בשומרון, כאורחו של יוסי דגן ראש מועצת שומרון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש הופיע שר החינוך נפתלי בנט באולפני הטלוויזיה, שם מנה את הישגיו בתחום החינוך וציין כי בעשור האחרון היינו בהידרדרות, וכעת אנחנו משנים כיוון. הדברים כנראה הוציאו את שר החינוך לשעבר גדעון סער משלוותו, והאחרון טרח להגיב לבנט בפוסט ארוך ומנומק.

שר החינוך לשעבר סער כתב "ראיתי הערב את שר החינוך נפתלי בנט מדבר בערוצי הטלוויזיה על ״עשור של התדרדרות בהישגי תלמידי ישראל במתמטיקה ובמדעים. באחד הראיונות אף הפליג וטען כי ״התדרדרנו 40% בעשור האחרון״. לצד זה, גרס כי מאז כניסתו לתפקיד (לפני קצת יותר משנה) כבר מורגש ״שינוי מגמה משמעותי״.

"כמובן שאין כל יסוד לטענות אלה", כותב סער, "אם שר החינוך היה טוען שההישגים אינם מספקים וטעונים שיפור – היה קל להסכים עימו. אבל לטעון שבעשור האחרון חלה התדרדרות בהישגים במתמטיקה ובמדעים זה מופרך. זה גם מקומם ולא מוצדק לתת סטירת לחי למאמצי המערכת שהיום אתה עומד בראשה ושבהחלט שיפרה ביצועים.

סער מנה כמה עובדות על הישגי משרד החינוך בתקופתו וכתב "הנה כמה עובדות המוכרות לי מארבע שנות כהונתי כשר החינוך: במבחני הטימס הבינלאומיים שבוצעו לפני כחמש שנים היה זינוק דרמטי בהישגי ישראל במתמטיקה ובמדעים. גם במבחנים בינ״ל אחרים היתה עליה, יותר קלה. עליה משמעותית ועקבית למדי חלה בהישגים במתמטיקה ובמדעים, כמשתקף מתוצאות מבחני המיצ״ב. עליה בהשתתפות ובהישגים בתחרויות הבינלאומיות (״האולימפיאדות״) במתמטיקה ובמדעים. הוספת עשרות אלפי שעות במתמטיקה ובמדעים (בעיקר בחטיבות הבינים) – דבר ממנו נהנית המערכת עד היום.

סער המשיך גם לתחום בו בנט נוהג לנופף: "גם ההישג בו התהדר בנט באחרונה על עליה במספר נבחני 5 יחידות במתמטיקה הוא תוצאת מאמצים שנעשו בשנים שקדמו לכניסתו לתפקיד. הרי בחירת המגמות ע״י תלמידי החטיבות העליונות לא נעשתה ביום השקת הקמפיין הפרסומי של השר. ככה זה בחינוך: אתה נהנה מהשקעה שנעשתה קודם.

סער חתם ועקץ: "אני ממליץ לשר בנט להתמקד במשרדו ובתחום החינוך החשוב עליו הופקד. בניגוד לרושם שעלול להיווצר הוא אינו מכהן כראש הממשלה או כשר הביטחון. הוא שר החינוך ועליו להתמצא בנושאים שמצויים תחת אחריותו המיניסטריאלית. וחוץ מזה: קצת צניעות לא תזיק. גם זה ערך שחשוב להנחיל".

וכאילו לא די בזה, שר החינוך לשעבר סער יפתח את שנת הלימודים בשומרון, כאורחו של יוסי דגן ראש מועצת שומרון, ויסייר בבתי הספר. כעקיצה לשר החינוך בנט. אך נראה שיש כאן מסר עמוק יותר גם לראש הממשלה נתניהו מצד פעילי הליכוד הבכירים בשומרון שמזמינים את סער לסיור פתיחת שנה"ל. האם זה סיור הפתיחה של סער לקראת חזרה לפוליטיקה? הכל אפשרי.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    נפתלי בנט הוא בן אדם חכם, וכל מי שמתגרה איתו עושה את זה רק בשביל הפולטיקה של עצמו, חבל שחינוך שזה דבר כל כך חשוה משמש כל כך הרבה את הפוליטיקאים.

  2. 3

    אני ל אמבין את סער למה לו להתחיל גם אם בנט אם הוא רוצה להיות ראש ממשלה ביום מן היום הוא צריך להתחיל לעשות שלום אם מרכיבי הקואלציה שיואהבו אותו יותר מנתניהו ולא להיפך אבל את האמת בפולטיקה כמו בפולטיקה הכל משתנה במהירות עצומה

  3. 2

    לאיש הזה יש מוסר כפול: למוכש"ר ערבי הוא העביר עשרות מליוני שקלים כאיזון על גרעונות ופערים תקציביים
    בהשוואה לחינוך הממלכתי, ואילו עבור המוכש"ר החרדי ל העביר את הכסף לשעות תגבור לימודי יהדות (אותם הוציא מהסל פירון)
    למרות הסיכומים עם החרדים ולמרות שהכסף כבר הועבר לידו על ידי האוצר
    בכך מחבל בנט בסיכויו להגשים את חלומו הגדול בהמשך הקריירה הפוליטית שלו, ןעל הדרך מסב נזקים בלתי הפיכים
    לציבור בוחריו, כאשר החרדים לא יעמדו לימינם בזמן שראש הממשלה יחליט החלטות שלא ייטיבו עמם
    סוף סוף מי שבוחר בבנט כבר מודע לזה והבחירה בו היא על אחריותו!!!

    1. איך שסער מתנהג זה טיפשי כי בסופו של דבר אם הוא ירצה להיות ראש ממשלה הוא יצטרך את נפתלי בנט ,
      שבדרך אגב התקרב לחרדים לעומת זאת יאיר לפיד שיעשה חשבון נפש ושיוריד את האף טיפה ושימשיך לחלום לקבל 27 מנדטים כמו שאמרו שהליכוד לפני הבחירות יהיו 24 ובסוף ראו את האמת ,
      ובעז"ה יקרה לו מה שקרה לאביו טומי לפיד ותתרסק המפלגה שלו לאפס מנדטים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!